والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

بی‌حجابی

جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸ ب.ظ

بسمه تعالی

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا»

«ای پیامبر؛ به زنان و دخترانت و نیز به زنان مؤمنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند و خداوند بخشنده و مهربان است.»              سوره مبارکه احزاب/ آیه 59

امام صادق علیه السلام می فرمایند: «حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر می‌باشد.»    (المستدرک، ج5)

 

بررسی و کشف علل بی‌حجابی موضوعی است که همیشه در محافل مذهبی بیان شده است ولی هرگز به صورت جدی بدان پرداخته نشده است. انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برای زنان تحولی شگرف آفرید، بی‌حجابی را به کلّی محو نمود و زن را به عنوان یک عنصر سازنده، ارج و مقام بخشید؛ تحولی که تا به امروز خاری بر چشم دشمنان آئین و ملت ما بوده است.

اینکه در دوران سازندگی و اصلاحات چه روندی در پوشش و حجاب به وجود آمد و از واژه آزادی به شیوه‌ای ظالمانه سوءاستفاده شد، حقیقت تلخی است. به تدریج شهرهای بزرگ ما شاهد افزایش بی‌حجابان بودند و امروزه این پدیده در اکثر نقاط کشور مشاهده می‌شود و البته نهادهای مسئول و مردم ما آن طور که باید و شاید، به وظیفه خود عمل ننمودند.

اگر دیروز در شهرهای بزرگ بی‌حجابی را مشاهده می‌کردیم و فقط افسوس خورده و سری تکان می‌دادیم، امروز می‌بینیم که نشانه‌های بی‌حجابی در شهر مذهبی خودمان و محله اندان نیز دیده می‌شود و برخی همچنان افسوس خورده و تعدادی نیز پذیرفته و بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند!

شهر و محل ما به دلیل سابقه دیرینه و درخشان مذهبی و برخورداری از اهالی مؤمن و دوستدار قرآن و اهل‌بیت(علیهم السلام)، همچنان بر ارزش‌های خود پایدار مانده و در مقابل آسیب‌های دینی و فرهنگی مقاوم بوده است، امری که اکنون رو به سستی نهاده و زنگ خطری است برای همگان.

ناگفته نماند که زنان جامعه ما و به‌ویژه زنان و دختران محل ما نوعاً فهمیده و دارای کمالات هستند و اگر ناهنجاری‌ای مشاهده می‌شود صرفاً غباری است که بر چهره معصومانه آن‌ها نشسته است و سایر آحاد جامعه و محل تلاشی در رفع این غبار نکرده‌اند. اگر بگوییم برکات محل و شهر ما از ناحیه زنان است، سخن گزافی نگفته‌ایم چرا که از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود.

اینکه لزوم کار فرهنگی و به‌ویژه در این حیطه بر کسی پوشیده نیست امری واضح است، ولی مع‌الأسف تقریباً فعالیتی در این حوزه انجام نمی‌شود و شاید اکثریت محل تنها نظاره‌گر دختران بی‌حجابی هستند که عمدتاً غیر بومی بوده و با تردّد خود، چهره محل را مخدوش نموده‌اند. آن‌چه بر این مُعزل افزوده است، کم‌کاری برخی مسئولین محلی مانند مسئولین کتابخانه حضرت امام صادق(علیه السلام) به عنوان یک نهاد فرهنگی اثرگذار در محل می‌باشد؛ نهادی که مراجعه‌کنندگانی از سایر نقاط شهر دارد که بعضاً با وضع زننده‌ای به این مکان رفت و آمد می‌کنند. ضمن تقدیر از خدمات قابل توجه و خالصانه کتابخانه، انتظار است که مسئولین انقلابی این مجموعه با اتّخاذ قوانین مناسب، مانع افزایش این روند شوند.

این کم‌کاری فرهنگی تنها به کتابخانه محدود نشده و این عدم احساس مسئولیت در حوزه بی‌حجابی از سایر مجموعه‌های محل نیز کم و بیش مشاهده می‌شود. اگر همچنان مساجد و روحانیت، پایگاه‌های بسیج، محافل قرآنی و هیئات، مجموعه‌های فرهنگی، نهادهای اثرگذاری همچون کتابخانه و فاطمیه، تماشاگر این پدیده شوم باشند و اجازه دهند که بی‌حجابان همچنان آزادانه و با وقاحت تمام در محل تردّد نمایند، باید منتظر آتش فتنه‌ای باشیم که دیر یا زود دامن همه اهالی محل را خواهد گرفت.

و باز جای بسی تأسف است که نهادهای مذکور درحالی شاهد تازیانه‌های تهاجم فرهنگی بر جسم و جان اهالی محل هستند که که از تهاجم و آسیب‌های مذکور بی‌اطلاع نبوده و و از اهمیت حجاب و جایگاه آن در دین و آثار شوم بی‌حجابی و وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر آگاه می‌باشند.

وقتی خانواده‌ای نهایت تلاش خود را در تربیت فرزندان خود به کار گرفته و آن‌ها را سالم تحویل جامعه و مدارس می‌دهد، چرا پس از گذشت مدت زمانی باید تلاش‌های خود را بربادرفته ببیند و یأس و نومیدی در آن خانواده و بالتّبع در محل نهادینه شود؟!

ناگفته نماند که یکی از علل اساسی ناامنی و مزاحمت برای بانوان و دختران محل از سوی تعداد انگشت‌شماری جوانک لااُبالی -که همواره مورد اعتراض خانواده‌های محل بوده- همین دخترکان بی‌حجاب عمدتاً غیر بومی هستند که آزادانه و با وضعی زننده در محل رفت و آمد نموده و با شکستن قبح اینگونه رفتارها، زمینه را برای افراد بیماردل فراهم می‌کنند.

به نظر می‌رسد که اهالی محل و به‌ویژه روحانیت معظم، معتمدین محلی و نهادهای فرهنگی و مذهبی و آموزشی باید عزم خود را جزم نموده و نهایت تلاش خود را برای رفع این معزل به کار گیرند:

  1. روحانیت دلسوز و خدوم محل بیش از پیش به این موضوع پرداخته و مردم را از آثار و عواقب بی‌حجابی با تکیه بر آموزه‌های دینی آگاه نموده و حس مسئولیت افراد را برانگیخته و تمام تلاش خود را در جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به کار گیرند.
  2. نهادهای فرهنگی و مذهبی مانند کتابخانه حضرت امام صادق(علیه السلام) و فاطمیه، با تمام توان خود به میدان آمده و دِین خود را به اسلام و انقلاب و شهدا و ارزش‌ها و اهالی محل اَدا نمایند.
  3. مدارس دخترانه از حساسیت زیادی برخوردار است. پرسنل زحمت‌کش و مؤمن مدارس باید فرهنگ‌سازی کرده و حجاب را در دانش‌آموزان خود نهادینه نمایند.
  4. خانواده‌ها باید بیشتر مواظب فرزندان خود بوده و در برابر توجیهات بی‌پایه و اساس مقاومت کرده و تسلیم نشوند.
  5. معتمدین محل وارد عمل شده و به سایر نهادها و مجموعه‌ها کمک نمایند.
  6. اهالی محل وظیفه خود را انجام داده و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به فراموشی نسپارند و در برابر تهاجم فرهنگی و آسیب‌های آن بی‌تفاوت نبوده و تنها نظاره‌گر نباشند.
  7. سایر زنان مؤمن و محجب محل باید با ایجاد ارتباط‌های سازنده با افراد مذکور و به عنوان الگوهای عملی مناسب در حل این مشکل تلاش نمایند.
  8. بی‌حجابی در کشور ما خلاف قانون است و می‌توان از کمک نهادهای قانونی نیز استفاده نمود.
  9. تعداد انگشت‌شمار جوانک لااُبالی در محل کنترل شده و در صورت نیاز تحویل قانون شوند.

البته تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه را نادیده نگرفته و همه آن‌ها را اجر نهاده و از مجریان آن سپاسگزاری می‌نماییم.

در پایان لازم به ذکر است که پوشش و حجاب مختص بانوان نبوده و برادران نیز باید پوشش مناسب خود را رعایت نمایند. در این مورد نیز سخن بسیار است که فعلا مجال پرداختن به آن نیست.

 

 

تا غنچه حجاب دارد آزادتر است                  آفات زمان برای او کم خطر است

آن دم که حجابش بدرد بشکوفد                  در دیده شیطان‌صفتان جلوه‌گر است.

شعر از جواد کریمی اندانی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۱۵
والفجری ها

نظرات  (۳۳)

سلام

یک شعر از وبلاگ حاج آقا موسوی در رابطه حجاب بخونید ولذت ببرید.

 

داده ای زلف به باد هوس رهگذران

شده ای طعمه ی چشمان بدِ پرده دران

چشم و ابرو شده بازیچه ی صد روغن ورنگ

شده ای وسوسه انگیز برای دگران

جامه ات جامه ابلیس چو آن میوه ی ننگ

خود چو بازیچه ی شیطان به بَرِ بد نظران

سم مهلک شده ای بر سر این سفره ی حرص

می بری جان ودل پاک زجسم پسران

چِقَدَر خانه ز تو شیشه ی عشقش بشکست

چو به صد عشوه گرفتی تو دل دیده وران

همچو طوفان زتو ویران شده هر بَرزَن  و کوی

می زنی بر رَگِ ایمانِ خدایی گُهران

بسکه تهدید ز تو می رسد از هر پس وپیش

خواب راحت نه به مادر نه به چشم پدران

کودکان را چقدر اشک به رخسار نشست

از طلاقی که ثمر کرده فریب تو بر  آن

دگر از پوست شیطان به درآ بهر خدا

بنشین در بر خوبان به صف منتظران

چادر از لطفِ خدا ،پوشش زیبای شماست

در امان عفت تو هست ز چشم نگران

مریم وفاطمه و همسر پیغمبر عشق

بهترین اند تو را پیشرو و راهبران

سید از مادر خود فاطمه گوید به شما

بهترین زن که نبینند و نبیند دگران

سلام؛
امان از بی حجابی در محل! بابا یکی به درد بی‌حجابها برسه! چقدر مثل سگ و گربه به همدیگه میپرید؟ یه کم هم به فکر مشکلات باشید.
و به قول نویسنده: والحمدلله رب العالمین
"مناقشات سیاسی محل" را میشه بفرمایید یعنی چه؟!
مورچه چیه که کله پاچه اش باشه؟!
اگه منظوره شما وجود نفاق باشه شاید درسته ولی مناقشات سیاسی محلی خیر

و بنده نیز همین را گفتم که هرکس تندتر و یا کندتر از ولایت برود نابود شدنی است چه بخواهد و چه نخواهد
۲۸ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۲۸ آشنا(ضد دو آتیشه)
_اینکه به مناقشات سیاسی در داخل محل دامن بزنیم و ادعای اینکه "نقطه مشترکی وجود ندارد" افراطی گری نیست؟ و بنا به تعریف خودتان زاویه پیدا نکرده اید؟
_اینکه طیف مقابل خود را منتسب به رهبری بخواند و فقط به خاطر اینکه ما از آنها خوشمان نمی آید،و برداشت آنها از سخنان رهبری با افکار افراطی من تضاد داشته باشد و آنها را ریاکار خطاب کنیم،افراطی گری نیست؟
_اینکه آقا را سید حسنی روایات، و یا معصوم بدانیم افراطی گری نیست؟
_اینکه با کنایه طرف مقابل را با شمر و خوارج و ابو موسی مقایسه کنیم، افراطی گری نیست؟(که اگر من در قالب مزاح،در جواب کنایه اشعری چنین کردم،از باب اینکه،شما را نیز می توان.)
وقتی گنده کاریها صدای آقا را هم در می آره،همه می گیم کی بود کی بود من نبودم(بعد هم حلبی در حلبی را می خوانیم)
جواب منطقی من به شما این بود: تند نروید که تاریخ نشان داده،آنها که دو آتیشی اند نهایت خاکسترند.
با عرض معذرت از نویسنده اما چاره ای جز جواب دوستمان ندارم
سلام دوست عزیز آشنا
این تذهبون
جانا سخن از زبان ما میگویی
بله ما معتقدیم که تندتر و یا کندتر از ولایت رفتن گمراهی است و تمام اینان که شما اسم بردید و یا دیگران که شما هم می دانید یا افراط کرده اندو یا تفریط و به گمراهی رفته اند
اما سوالی از شما دارم
نفاق چیست
آیا همان عقیده داشتن به مسئله ای در قلب و اظهار خلاف آن در ظاهر نیست
پس اینان که اسم بردید نفاق داشتند و نفاق بارزترین زاویه داشتن با ولایت است
ومنظور ما از زاویه فقط اطاعت نکردن از صحبت های آقاو یا فقط افراط نیست بلکه  افراط و تفریط است و یا به زبان دیگر عدم پیروی از روش و منش و فرامین آقا است
 تفسیر به رای نمودن یعنی همین که شما انجام دادید
یعنی یک کلمه از یک سخنرانی را گرفتم و مانند علمی بر دست بلند گرفتن و هر سری که نگاهی کرد با همان علم بر سر او کوبیدن است
بنده کجا اسم از جریان و شخص و مجموعه ای بردم و هرکس متن من را بخواند می بیند که فقط چند شاخصه که خودتان نیز به آن اعتقاد دارید را بیان کردم و شما بجای جواب منطقی جز افراط در مطالب واینکه  اشتباهات هر کس و ناکسی را به ما چسباندن کار دیگری نکردید

و در پایان اگر می خواهی منش سیاسی ما را بدانی همان فرموده آقایمان است که فرمودند
ما اصولگرای اصلاح طلب را قبول داریم و هیچ عقد اخوتی با هیچ جریان یا گروهی نبسته و هر کس از ولایت جدا شود از نظر ما محکوم است
چه در فلان مسجد نماز بخواند
چه فلان مکان را مدیریت کند
و یا چه سرتاسر مکانهایشان را از عکس امام و شهدا و آقا پرکنند
و چه وچه و چه
و خدا انشاءالله ما را به راه راست هدایت کند و باعث سرافکندگی آقایمان نشویم
سلام؛
خواهشمندم که در مورد خود مقاله نظر بدید و اشکالات آن را بگید تا در نوشته‌های بعدی برطرف بشه.
ممنون.
والحمدلله رب العالمین
سلام؛
ما که نه راست را قبول داریم و نه چپ را، تنها یک حزب را قبول داریم و آن هم حزب علی است، حزب فقط حزب علی   رهبر فقط سید علی.
هر کس مخالف فرامین رهبری حرکت کند در هر جایگاهی که باشد مطرود است. چتونه که این همه الکی به هم می‌پرید و بد وبیراه به هم میگید؟! راست و چپتون دارید خلاف مواضعتون حرکت می‌کنید! پس کجاست آن مسلمانیتان که همتان از آن دم می‌زنید؟ یک مقاله در مورد بی‌حجابی نوشته شده ببین چی بهم میگند و چه فحشها و ناسزاهایی که کفار هم نمیگند! خجالت هم خوب چیزیه. داداش با هر تفکری که هستید سعی کنید با هم کنار بیایید اگه هم نمیتونید کنار بیایید تمام هم و غمتون را بذارید برای عمل به احکام و فرامین اسلام و خدمت به مردم.
کجایند عمارها و کجایند عمارنماها و کجایند عمارپندارها؟!
۲۸ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۳۶ آرام باش آرام
ترمز دستی را بکش
یواش بیا
رفتی گشتی هرچی کج فهمی درانقلاب بود را در جواب واسه من نوشتی
همیشه میگن فحش را وسط میدان بیانداز صاحبش میاید آن را بر میدارد
ما کی گفتیم که شما یا کسی دیگه اشعری صفتی؟!
ولی مثه اینکه دقیقا خود شما شاهد از غیبه مطلب ما شدی
اکبر پونزی هم از نظر ما بد بود، و با شمات موافقم هر کی مخالف حرف شماست بیاد جواب بده
حمله به سفارت انگلیس اشتباه بود، آقایانی هم که انجام دادند باید توبه و اقرار به اشتباه خود کنند
کسانی که زبیر را کشتند هم کارشان اشتباه بود
کشف شعیب ابن صالح هم از اون کار های خلاف گفته های و خواسته های ولایت فقیه بود
و ....
خدا به شما خیر بدهد ما با این جملات موافقیم
 ولی
 با اشعری صفتان نیز مخالفیم

من نگفتم کی اشعری صفتی ولی خودت...
۲۸ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۴۶ آشنا(ضد دو آتیشه)
اوه، اوه، اوه
حکما تو این ماجرا همتون فکر می کنید اباذر و سلمان و مقدادید. خوابتون بخیر...
یه لحظه_نه فقط یه لحظه_(می دونم براتون سخته)؛ولی حضرت جنابتان را با جناب شمر _یار در رکاب امیرالمومنین_( البته دور از جانتان!)مقایسه کنید. (و باز دور از جانتان) با خوارج، ابن ملجم، طلحةالخیر 
اکبر پونزی را می شناسی؟اول انقلاب فکر می کرد بدحجاب ها کافرند. پونز توی پیشونیشون می زد. فکر میکرد اسلام و انقلاب و -ولایت- همونیه که اون می فهمه. الان شده اکبر گنجی.(اگه نمیشناسیش برو سرچ کن)
محسن مخلباف را چی؟اونم سرچش کن.برو ببین بیست سال پیش چی میساخته الان چی می سازه. 
فکر کنم با بصیرت هایی مثل شما بودند که تفضلی شد و شعیب ابن صالح را کشف کردند ولی بعد کاشف به عمل آوردند که با فراماسونری ها در ارتباطه!!!(الله اکبر چه اکتشافی!)
خدا انشاالله حضرت آقا را از دست دوستان احمقشون حفظ فرماید که هم اکنون که او را سید حسنی میخوانند وای اگر از پس امروز بود فردایی.
_عزیز من این جمله دیگه یعنی چی؟"اما وحدت بدون نقطه مشترک همان تفرقه و جدایی است"
اینکه کسی در  یک مساله خاص سیاسی تفکری غیر  از من را داشته باشه همه اش اختلافه. در ثانی در به اصطلاح خدمت رسانی وجه سیاسی بودن چیست؟(ماشا الله بصیرت دارین ها)
تفسیر به رای و گزینشی کردن صحبتهای آقا را که الا ماشاالله از دوستان شما می بینیم.صحبت های آقا در خصوص شخصیت آقای هاشمی نادیده می گیرید و بعض مسائل را پیراهن عثمان می کنید. و صحبت های آقا را در مورد کنترل رفتارتان نمی شنوید
_زاویه یعنی چی؟ اگه معنی اش اطاعت نکردن است که درست. هرچند امثال شما سرپیچی تان بیشتر است. تسخیر سفارت انگلیس و عدم تایید آن توسط رهبرنمونه ایی از خروار است.
اما اگر معنای زاویه، نداشتن افکار افراطی امثالتان است که دیگر زاویه با رهبری نیست زاویه با افکار شماست  نه با آقا. 
تطبیق صحبتهای آقا با افکارتان و حمله به نیروهای انقلابی و ارزشی و انگ ضد ولایتی زدن به هر آنکه با شما زاویه دارد از دیگر رفتار بصیرت پنداران است.
_"اشعری صفت" بی بصیرت! اگر جنگی باشد که هست جنگ احزاب است و حنین، نه صفین. با این تعبیرات نابجا و قیاسهای مع الفارق و دامن زدن به اختلافات داخلی کاری جز دشمن شاد کردن و آزردن آقا نکرده ایی 
-هان. بیدار شوید و دست از تعصبات حزبی تان بردارید و اینقدر آقا را آزرده خاطر نسازید.
 قسمتی از صحبت ایشان:
مسأله سفارت انگلیس، نشان داد که برخی از روی ناآگاهی و یا برای مطامع جناحی و نیز نشان دادن انقلابی‌گری منافقانه از خود، تلاش دارند از احساسات دانشجویان سوءاستفاده کنند. لطفا به هوش باشید.

یا حسین. خونی که از گلوی تو تراوید. همه چیز و هر چیز را در کائنات به دو پاره کرد در رنگ.
اینک هرچیز: یا سرخ است. یا حسینی نیست!


همیشه از حضرت ادم تا حال جنگ بین حق و باطل وجود داشته
و  ابوموسی اشعری های زمان نیز همیشه به جای تشخیص حق و حمایت از آن و مبارزه با باطل، دنبال این بودند که در سایه شعار " لا حکم الا لله" حضرت علی های زمان را، همچنان که انگشتر از دست خود بیرون می کنند از حکومت بازدارند و قطعا معاویه صفتان روزگار بی صبرانه مترصد این فرصت ها هستند.
جنگ بین معاویه و علی ها را جنگی زرگری و برای رسیدن به قدرت میدانند و تنها راه نجات و فلاح و رستگاری را برائت از آنها میدانند. و هیچ گاه حق را اعلام نکرده و قدمی نیز برای آن بر نمی دارند.
اشعری صفتانی که دم از رفاه و معیشت مردم میزنند، بیشتر دنبال افزون کردن خزائن خود بوده خواه از علی باشد خواه از معاویه
که بی شک معاویه صفتان روزگار با وام کلان و باغ و املاک خود، خیلی زود در دل ابوموسی های ما جا وا می کنند.

اشعری صفتانی که بیشتر احادیث و قرآن و احکام دین را از حفظ هستند همواره با نادیده گرفتن حکم خدا " اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی المر منکم " کمک به تعبیرخواب پیامبر می کنند آنگاه که بوزینه ها را بر بالای منبر رسول الله می فرستند
به اسم دین اما در مقابل دین

و اما برای شمر بن ذی الجوشن ها که همان جانبازان جنگ صفین هستند و زبیر هایی که شمشیرشان همواره غم از چهره پیامبر زمان خود می زدود و عاقبت در فتنه های زمان دگرگون گردیدند نیز هم خواهیم گفت. وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ
بله محل نیاز به وحدت و کار دارد و متهم کردن هم دیگر هیچ فایده ای ندارد
اما وحدت بدون نقطه مشترک همان تفرقه و جدایی است
داشتن نقطه مشترک به اسم و یا یک کلمه و یا یک عکس و یک بنر نیست
داشتن نقطه مشترک حرکت در راستای فرامین مقام معظم رهبری است در هر زمینه و نه تفسیر به رای نمودن مطالب
و در پایان
ما هر کداممان چه چپی و چه راستی به هر اندازه که با روش و منش حضرت آقا زاویه پیدا کرده باشیم به همان اندازه به اسلام خیانت و در ایجاد تفرقه عمل نموده اند
گفتم که الف گفت دگر گفتم هیچ
در خانه اگر کس است یک حرف بس است
۲۶ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۳۴ علیرضا عمادی
ای خدا چقدر شما ...ید؟! بسه دیگه حالمون از چپ و راست بهم میخوره اصلا دچار تهوع میشم وقتی این حرفها را می زنید عرضه دارید هر جا هستید بایستید به مردم خدمت کنید یعنی چه که به پر و پای هم می پیچید؟ خجالت بکشید همدیگر را هی متهم میکنید و بی خود هم دم از شهداء و امام و رهبر می زنید! محل نیاز به وحدت داره هر کی هر جا هست سرجاش بشینه و کارش را بکنه! چیکار دارید که بهم می پرید؟ اه ... اه ... اه...
۲۶ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۲۱ آشنا(ضد دو آتیشه)
آی خدا بدم می میاد از این سگ و گربه بازیها.
حالا چپم باشید یا راست، چه گلی به سر این مردم می زنید.
اصلا تو قاموس سیاسی این مملکت جای شما کجاست؟(اندان فکسنی کجای نقشه است که چهار تا مثلا سیاسی شاخ شیکستش مهم باشه )
می خواهید ابراز وجود کنید ؟
عقده دیده نشدن دارید؟
می خواهید جو محل را متشنج کنید؟
والله به خدا تنها چیزی که برای این مردم مهم نیست شماها هستید. حالا بنشینید و هی میتینگ بدید. به خدا اگه مقام عضمااااای ولایت به این بجه بازی های شما راضی باشه. حالا هی سنگ آقا را به سینه بزنید به اسم آقا هر حرکتی می خواهید انجام بدید و با اسم ایشون بازی کنید و نام ایشون را هم خراب . تو رو خدا دست بردارییییییییید 
نشستند و گفتند و برخواستند   پی مصلحت مجلس آراستند
۲۶ شهریور ۹۲ ، ۱۰:۲۲ محمود عابدی

سیاسی کاری هایتان  را در باند بازیهایتان زمان انتخاب هیت امنا این مرکز و اداره آن نشان دادید

زمانی که اقایان سر گرم تبلیغات انتخاباتی شان بودند و نمی دانستند در این کتابخانه چه می گذرد  بعد هم با این تفکرات سخت ولجوجانه رفتند در شورای شر

 

 اگر چیزی برای افشا گری داشتید تا به حال در شب نامه هایتان ذکر کرده بودید اما این ها را بگویید که حرف هایتان خریدار داشته باشد

تابلو
ضایع
اگه میخواهی از طرف کسی چیزی بنویسی لااقل جوری بنویس که بشه باور کرد

 افرادی که سیاسی کاریشان در آوردن جبهه مشارکت به محل روی هر چی سیاسی کاری است را سیاه کرده امروز که دست نامبارکشان از برخی جاها کوتاه شده چشم دیدن پیشرفت و ترقی محل را ندارند و دیگران را به سیاسی کاری متهم می کنند !

رویتان سیاه باد که اصل ناجوانمردی سیاسی شما هستید که پایه سیاسی کاری در محل را شما بنا نهادید و می خواهید با کمال وقاحت و بی شرمی دیگران را به گناه نکرده متهم کنید و دامان آلوده خود را از لکه ننگین خیانت به آرمانهای شهداء و ارزشها پاک کنید

اما بدانید و آگاه باشید که مردم بیدارند و سابقه زشت شما را از یاد نخواهند برد واگر مایل باشید حاضریم که گنده کاری شما و فحشاء و منکرات عدیده شما را در قرض الحسنه حضرت حجت (عج) و سالن گلزار و کانون فتنه مستقر در آن برای همگان افشا کنیم در هر حال ما مرد جنگیم و از تهدیدات و جوسازیهای شما هیچگاه نترسیده و نمی ترسیم.

۲۵ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۵۰ عضو کتابخانه

آقا یا خانم محترم

بنده از اعضای کتابخانه امام صادق (ع) هستم که حداقل هفته ای یکبار به این مجموعه رفت و آمد می­کنم. در نظر داشته باشید که اکثر مراجعان این مجموعه فرهنگی از محله خودمان (اندان) هستند. چرا با به کاربردن کلمات رکیک دختران و پسران پاکدامن محله مان را زیر سوال می برید. البته هیچ نهاد و سازمانی خالی از اشکال نیست. اگر انتقاد یا پیشنهادی جهت اداره بهتر این مجموعه دارید، مستقیما با مسئولین مطرح نمایید. شما که دم از شهید و شهادت و خدا و پیغمبر می زنید چگونه به خود اجازه چنین قضاوت نا به جایی می دهید؟ آیا رفتن به کتابخانه به گند کشیدن محل است؟ آیا ساختن و اداره کردن یک مجموعه فرهنگی یعنی سیاسی کاری؟

مسولین محلی کنابخانه امام صادق جز سیاسی کار ی کاری بلد نیستند روز قیامت در مقابل شهدا باید پاسخگو باشند که با بی مدیریتی شان محل را به گند کشیدند چه فحشاهای که  در این کتابخانه  نمی  شود تاز دم از انقلابی گری هم می زنند

فکر میکنید چند درصد از مردم محل از روی جبر یا عادت خانوادگی حجاب را رعایت میکنند؟!
بهتر نیست بر روی اعتقادات و فلسفه وجد حجاب برای جوانان و نوجوانان گفته بشه
که اگه یه روزی مسولیت خانواده را متقبل شد بدونه برای چی باید حجاب داشت
برای چی نباید اجازه داد که هر چشمی به شما نگاه کنه


اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست" از دولت دهم است!
1
آقا مهدی! اگه یک نگاهی به لهجه بد حجاب ها بیندازی می بینی که اهل محله اند نیاز نیست غریبه ها را بیرون کنید.
سلام؛
شعر را خواندم ولی نمی‌دانم چه ربطی به موضوع بحث داشت؟!
در ضمن آخرین بار باشه که با نام مستعار من تو وبلاگ نظر میدید!

سلام

شعر طنز (کلید)  در رابطه دولت آقای روحانی را روی وبلاگ حاج آقا موسوی بخونید .

http://baraniam1.persianblog.ir

مسئله بد حجابی در محل ما مثل آتش زیر خاکستر هست که ممکنه بعدها اثرات بدتری از این پدیده ببینیم.مسئولان فرهنگی محل چه کسانی هستند و چه میکنند؟؟!
دو تا مقوله جدا از هم توی بحث حجاب هست که
1- انسانهایی که از روی اعتقاد حجاب را رعایت میکنند
2- انسانهایی که تمایل و علاقه ای به حفظ حجاب ندارند

حالا
برای مورد اول باید این دسته افراد را در زمینه اعتقاد و تفکر حجاب غنی کرد که با یک باد یا نسیمی یا مساهده افراد بی حجاب، و یا به مرور زمان حجاب خود را از دست ندهند(مثل خیلی از خانواده های محل ما)

و برای دسته دوم باید در حکومت اسلامی و جامعه قوانینی وضع گردد که آنها را ملزم به رعایت حداقل حجاب نماید و الا این افراد هیچ گونه التزامی بهرعایت حجاب نداشته و خیلی دوستدارند که با تفکر خودشون حجاب را رعایت کنند
آقا اول این مشکل غلط املایی را درست کنید (راستش من هم به شک افتادم) که معضل درسته یا معزل؟ نکنه معذل درست باشه یا شاید معظل؟!
تیترتان درست نیست ممکنه بدحجابی وجود داشته باشه ولی بی حجابی نداریم بدحجابی هم مختص اندان یا خمینی شهر نیست تازه وضعیت محل ما در این مورد واقعا خوبه و دختران و زنان اندانی بسیار محجبه هستند در مورد بدحجابی باید کار از بالا و سیاست های دولت و نظام درست بشه والا " الناس علی دین ملوکهم" متاسفانه وضعیت سردرگمی در این رابطه در کشور حاکم است و فریاد علما و مراجع هم تا این لحظه به جایی نرسیده است مطلب دیگه اینکه مکانهای عمومی مثل کتابخانه و  مدارس درسته که در محله ما واقع شده اند اما مربوط به کل شهر هستند و شما نمی توانید قوانین محلی را بر این مراکز حاکم کنید چون همه وابسته به ارکان دولت و قوانین یکسان هستند و باز هم با تاسف فراوان در این رابطه ضعف قانون مشهود و ملموس است با این همه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر تعطیل بردار نیست و حکم الهی است که با رعایت شرایط آن بر هر مسلمانی واجب است بنابر این باید همه به هم در این رابطه تذکر بدهیم و منتظر مسئولان نشویم اما نمی توانیم قانون محلی برای اماکن عمومی موجود در محله اندان وضع کنیم.
این کار فقط از دست محمد عابدی (دای) برمیاد. اگه همه غریبه هایی که در محل با وضعیت زننده رفت و اومد میکنن را بیرون کنن محل از لوث وجود بی حجابی پاک میشه.
 کجایی محمد دایه؟
حاجی یخورده هم به خود افراد و خانواده ها برمیگرده
اعتقاداتشون به مرور رو به تحلیل رفتن است و خود در بی خبری
اول چادر نازک
بعد پوشش با رنگ های جلف و زننده
بعد یه کم سرخ کردن خودشون
بعد یه کم مو را می زارند بیرون
بعد لباس های آستین کوتاه می پوشند که طلاها پیدا باشه
جوراب دیگه پا نمیکنند
و کم کم غلیظ کردن آرایش  و....
همه و همه به ندرت انجام میشه و خود فرد وخانواده اون در خواب غفلت به سر می برند
تازه این فرزند حاصل یک خانواده کاملا با حجاب بوده
حالا حساب کنید نسل بعدی که مادرش به این بی حجابی باشه چی از آب در میاد؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی