والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

روحانیت در صحنه

جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۲۳ ب.ظ

به این عکس که از روحانیون فعال و در صحنه محل گرفته شده یه نگاه انداختم و به این فکر فرو رفتم که روحانیت معظم در ظاهر همیشه به عنوان پیش قدم مردم و طلایه‌دار در صحنه هستند و حق هم همین است و در طول تاریخ تشیع همواره روحانیت منشأ برکات زیادی برای جامعه بوده است،  ولی آیا در حال حاضر و در واقعیت هم روحانیت به عنوان پیشقراولان این مردم و محل به شمار می‌آیند؟! آیا اکنون روحانیون در بین مردم هم از چنین جایگاهی برخوردار هستند؟

من اگه بخوام قضاوت کنم، اینجور جواب میدم که:

ما توی محلمون حدود 10 تا مسجد داریم که باید همه اون‌ها را ارزیابی کرد و به یه نتیجه‌ای رسید:

یه مسجد داریم که روحانی اون را فقط موقع اذان ظهر و اذان مغرب با موتور از دم خونه میبرندشون تا مسجد و بلافاصله بعد از نماز هم بر میگردند به منزل(نا گفته نماند که برگشتنی را موتور در کار نیست و حاج آقا حدود 3 دقیقه پیاده‌روی دارند تا برسند منزل) و دیگر هیچ...

یه روحانی داریم که خودش را بیشتر سرگرم تجارت ثبت عقد و ازدواج کرده و واسه تعیین نرخ انعام منشی دفترش چونه می‌زنه، که منشی ناراحت نشه و دفتر تجارت ثبت عقد و طلاق معطل بمونه. حالا این روحانی کجا و حرکت‌های اجتماعی مردم کجا؟! چه رسد به این که بخواهد مدیریت هم بکنه!!!

یا اون یکی که بیشتر سرگرم ترسیم ماه و ستاره و نردبونه برای اونا که مغازشون را دزد زده و یا میخواهند نزنه یا بچه‌شون شب‌ها خواب نداره یا میخواند چشم زخم نخورند و یا...

یه روحانی داریم که اگه کسی خواست ایشون را ببینه فقط باید در موقع اذان، اون هم از فاصله خونه تا مسجد(حدود یک دقیقه) توی کوچه‌ای که نه هیچ مغازه‌ای داره و و نه رهگذری، ایشون را به انتظار بشینه، البته ایشون در مدرسه علمیه(همان پاتوق قلیان بعضی‌ها) هم برخی اوقات با بعضی از دوستان طلبه خودشون که فکر کنم حداکثر دو نفر هستند هم گفتگوهایی دارند.

 یا اون روحانی که زندگی خودش بیرون از اجتماع و محله و ایشون را هم فقط موقع اذان مغرب با یه تاکسی دربست از اصفهان می‌آوردند و بعد از نماز هم که همیشه تاکسی دم درب منتظرند که حاج آقا را ببرند منزل. خب معلومه که اصلاً تو باغ نیست مگه اینکه اطرافیان ایشون را از اتفاقات و ماجراها با خبر کنند که شنیدن کی بود مانند دیدن! (آوردن و بردن همین حاج آقا هم گاهی وقت‌ها به خاطر ترافیک و قس علی هذا حدود 30 دقیقه تأخیر را هم داشته که اگه بخواهی روی اتلاف وقت تمام نمازگزاران (میانگین300نفر) حساب کنی حدود 100 الی 150 نفر ساعت وقت تلف میشه تا روحانی مسجد تشریف بیاورند که در این فاصله بیشتر مردم به گفتگوهای صد من یه غاز سپری می‌کنند و مجری مسجد هم همیشه جهت افزایش روحیه نمازگزاران ثواب نشستن در مسجد را متذکر می‌شوند.)

یا اون روحانی که نماز خواندن و املاک و تجارت موزاییک و باغستانشان اینجاست ولی خود حضرتشان، محل را جایی برای زندگی کردن نیافتند و منزل به دیار بالا شهر بردند. والبته که حرکت‌هایی را برای ایجاد تشکل‌های اجتماعی و پایگاه‌های مردمی در محل شروع کردند و دفتر حزبی را نیز در محل تأسیس نمودند که از قضا تو زرد و ضد نظام از آب در اومد و مجبور به پایین کشیدن کرکره حزب منحله مشارکت در شهر شدند (البته رسماً دفتر حزب مشارکت تعطیل شد ولی حرکت همچنان باقیست...!) و در این فاصله پیشوند و پسوندی هم برای خود انتخاب کردند تا از سایر روحانیون متفاوت باشه(تفاوت را احساس کنید).

حالا یه روحانی بومی، جوان و فعال هم به صورت اتفاقی و ناخواسته، پیش نماز یکی از مساجد محل شدند که این هم برای ما حاصلی نداشت؛ نماز خواندن برای محل ما و حرکت‌های اجتماعی برای بیرون از محل! اگه هم توی محل و دربین مردم دیده بشه که بدون لباس روحانیت هستند.

و متاسفانه این ایرادات به توان 2 در حال سرایت به برخی از طلبه‌های جوان نیز هست. که این شاید به سیستم تشکیلاتی علوم حوزوی نیز مرتبط باشه.

با این حسابِ سرانگشتی میشه فهمید که این روحانیت هنوز از صدقه سر فعالیت‌های گذشته خود در بین مردم جایگاه دارند و إلّا حرکت قابل توجه از جانب قاطبه روحانیت که در حفظ این جایگاه خطیر مؤثر باشد، دیده نمی‌شود!

به نظر اگه روحانیون محل بخواهند مثل گذشته در بین مردم به عنوان رهبر و مدیر اجتماع مطرح باشند، باید خودشون آستین بالا زده و جدای از درس و علوم حدیث و کلام و فلسفه و قس علی هذا... که صد البته لازمه، به فنون زندگی در بین مردم نیز تسلط یابند. یعنی اینکه یه روحانی باید:

خودش به عنوان الگویی برای زندگی اجتماعی مردم باشه، توی شادی‌ها و عزاداری‌های مردم شرکت کنه، و خلاصه اینکه در فعالیت‌های اجتماعی و مردمی حضوری پررنگ داشته باشه نه اینکه فقط موقع نماز از منزل تشریف بیاره مسجد و از مسجد هم به منزل و در آخر هم از مردم انتظار حفظ حرمت و جایگاه لباس روحانیت را داشته باشه که این حفظ حرمت و جایگاه لباس به خاطر قداست آن بر همگان لازم است و بدیهی است که روحانیت باید در این راستا تلاش بیشتری به ثمر رسانند.

البته بی‌انصافی نکنیم و در محل ما روحانیونی وجود دارند که واقعاً فعال بوده و کارهای زیادی در حوزه‌های مختلف اعم از قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، نویسندگی و ... انجام داده‌اند که خداوند متعال بر توفیقاتشان بیفزاید. نوشتار ما آن دسته از روحانیونی را هدف گرفته است که در ظاهر و به دیده‌ی ما چندان به وظیفه خطیر روحانیت پایبند نیستند , و البته تعداد معدودی نسبت به سایر روحانیون محل می باشند که امیدواریم این ذهنیت ما اشتباه باشد.

لازم به ذکر است که ما همچنان روحانیت معظّم را طلایه‌دار دانسته، خود را بی‌نیاز از حوزه و حوزوی نمی‌دانیم و پشت سرحضرات روحانی به اعتلای فرهنگ ناب اسلامی ایرانی می‌اندیشیم و معتقدیم که بدون کمک و هدایت‌های روحانیت نمی‌توان به این هدف نائل شد و در عین اینکه قدردان خدمات شایان توجه روحانیون بوده از کاستی‌های آن‌ها چشم‌پوشی نکرده و موارد لازم را تذکر می‌دهیم.

در پایان از خداوند متعال برای تمامی روحانیون به‌ویژه روحانیت مخلص و فعال توفیقات روزافزون خواستاریم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۲
والفجری ها

نظرات  (۲۵)

آیا کسی که این مطالب را نوشته یه کلمه هم درس حوزه به گوشش رسیده که در مورد روحانیت حرف میزنه. اگه این شهر هنوز هم مذهبی مونده به خاطر روحانیتی هست که بی ریا و بدون فدرت طلبی و دنیا زدگی در گوشه و کنار شهر زندگی میکنند یا دار فانی را وداع گفتند.

آقای گمنام این حرف ها جایی دیگه نزنی که بهت میخنند
حتما امام خمینی هم با لباس شخصی توی جنگ حاضر میشدند
اگه دلیل قانع کننده ای داری بگو و الا بگو خب
سلام؛
در جواب گمنام که فرمودند حضرت آقا بدون لباس و ناشناس در نماز جمعه شرکت می‌کنند!!! گمنام فکر کرده که آقا امام زمان هستند که همزمان هم در حسینیه امام خمینی و هم در منزل و هم در نماز جمعه حضور داشته باشند، خب اگرآقا هر هفته در نماز جمعه شرکت می‌کنند چرا سالی یک بار ایراد خطبه و اقامه نماز کرده و خیل عظیم دوستداران ولایت را از این فیض عظمی محروم می‌کنند؟!!!
آقای خیلی روح آنی شما از کجا میدونید که حضرت آقا در نماز جمعه شرکت نمیکنند؟!؟
آیا لازمه ایشون با عبا و عمّامه در نماز جمعه و راهپیمایی شرکت کنند؟
به نظر من همانطوری که ایشون در انتخابات (که خودشون سفارش میکنند) شرکت میکنند ، در نماز جمعه هم حضور دارند...
جواب خیلی گمنام
عزیزم منظور بنده را متوجه نشدید!!!
منظورم این بود که : همین روحانیونی که از فعالان و مجریان شبکه های امام حسین و ... هستند همین ها روی منبر و عزای سیدالشهدا تبلیغ این آلات شیطانی را میکنند ؛ که به وفور میتوان آنها را در شهرستان و محل زیارت کرد...
۲۰ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۰۵ خیلی گمنام
سلام؛ آقای گمنام ماهواره حرام است و روحانیون از این آلت شیاطین استفاده نمی‌کنند و از امثال شماهای ماهواره‌خور عقب‌تر نیستند!
۲۰ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۰۴ خیلی روح آنی
سلام؛
چرا رهبری فقط سالی یکی دو بار نمازجمعه می‌آیند؟ خب بقیه روحانیون نیز به مولای خود اقتدا نموده و سالی یکی دو بار نماز جمعه می‌آیند!
اقای خیلی گمنام ؛ لازم نیست که از روحانیون در صحنه ی غمه زنی اسمی برده بشه...!!!
شما کافیه بزنید شبکه امام حسین...
البته اگه ماهواره داشته باشید.بقول بعضی از این روحانیت معظم ( کسانی که ماهواره ندارند از دنیا عقب اند ؛ این ماهواره است که انسان میتواند بوسیله ی آن اهل بیت را بشناسد!!!!!!!! )
با توجه به آیه "اذانودی للصلاة من یوم الجمعة فاسعو الی ذکر اللّه وذرو البیع" چرا برخی از روحانیون در نماز جمعه شرکت نمیکنند؟
1- هنوز به درس سوره جمعه نرسیده اند
2- مصداق نماز جمعه را رسمیت نمی شناسند
3- ناهار روز جمعه اجازه نمیدهد
4- در قرآن آنها نیامده
5- خدا واسه روحانیون نگفته
راستی رهبری هم نماز جمعه میره؟!
امام خمینی چطور؟!
راهپیمایی چطور؟
روز قدس وروز 22 بهمن؟!

واقعا همتون بی انصافید.

بابا همین طور که از کلمه روحانی پیداست،روحانیون عزیز ما در بعد روح هستند و فعالیت های این قشر قابل رویت نیست.

۱۶ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۴۷ خیلی گمنام
سلام؛
گمنام با انصاف میشه اسم این روحانیون فعال سردسته قمه‌زنی را بگید تا ما هم بشناسیم.
بی انصاف ها فکر کردید محل فقط همین چند روحانی فعال را داره؟!؟
محل این همه روحانی فعال داره ! صبح عاشورا بیایید ، سر دسته های غمه زنی را ببینید...
نخواستید برید شبکه امام حسین و سلام و بقیع و ... دیگر روحانیون فعال محل را ببینید!!!
۱۲ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۴۲ جواب جواب صبا
سلام؛
چهار نفر از روحانیونی که نام برده شده است هم در محل نماز میخونند و هم در محل فعال هستند.
ضمنا عکسی که اول نوشتار از راهپیمایی 22 بهمن آمده خود نشان دهنده حضور روحانیت در صحنه بیش از سایر اقشار است، در این عکس هفت نفر از روحانیون معمم محل نشان داده شده است که حدود 50 درصد از روحانیون معمم محل میشود، حال کل شرکت کنندگان از سایر اقشار در این راهپیمایی چند درصد از کل اهالی محل است؟ ناچیزه، درسته؟ پس مشارکت روحانیون در صحنه های انقلاب و همچنین فعالیت های فرهنگی بسیار بیبشتر از سایر اقشار است و اصلا قابل مقایسه نیست، تازه بنده طلبه های غیر معمم حاضر در راهپیمایی را حساب نکردم. در زمان جنگ هم مشارکت روحانیون بیشتر از سایر اقشار بود کما اینکه هم اکنون درصد شهدای روحانی بیشتر از سایر اقشار در محل است.
روحانیت در صحنه فقط حاج آقا... که جلوی کاروان قمه زنان حرکت میکرد
شاه حسین حَیدِر
۱۰ اسفند ۹۲ ، ۲۱:۰۷ وقتی کدخدا مشروعیت ریاست جمهوری روحانی را هم زیر سوال میبرد .....
در گزارش اخیر حقوق بشری کاخ سفید بر ضد ایران ضمنا آمده است:
«علی‌رغم حضور گسترده مردم در انتخابات ۱۴ ژوئن(خرداد92)، آزادی‌ها و بی‌طرفی نظام انتخاباتی همچنان زیرسوال است.»
امام خمینی(ره) :
خدای متعال می‌داند که من نسبت به آخوندهای فاسد آن‌قدر شدید هستم که نسبت به سایر مردم نیستم
ساواکی پیش من محترم‌تر است از آخوند فاسد [...] آن‌قدر صدمه‌ای که اسلام از یک آخوند فاسد می‌خورد از محمدرضا نمی خورد
در روایات هست که آخوند فاسد و ملای فاسد در جهنم از بوی تعفنش اهل جهنم در عذاب هستند
در این دنیا هم از بوی تعفن بعض از آخوندهای فاسد، دنیا در عذاب است
ما طرفداری از عمامه نمی‌کنیم
ما طرفداری از اسلام می‌کنیم
این اسلام پیش شما باشد معظم هستید
پیش هرکس باشد معظم است

(صحیفه نور، ج10‌، ص 280-279)
مذاکره کننده باید آبادانی باشه( همش غیرت)

آﺑﺎﺩﺍﻧﯿﻪ ﺯﻧﮓ ﻣﯿﺰﻧﻪ ﺑﻪ ﺍﻭﺑﺎﻣﺎ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻪ :
ﻣﯿﺨﻮﺍﯾﻢ ﺑﺎﺷﻤﺎﺑﺠﻨﮕﯿﻢ
ﺍﻭﺑﺎﻣﺎ :
ﭼﻨﺪﻧﻔﺮﯾﺪ؟
ﺁﺑﺎﺩﺍﻧﯽ :
ﻣﻮ ﻭ ﺩﻭ ﺗﺎﮐﻮﮐﺎﻫﺎﻡ ﻭ ﺳﻪ ﺗﺎ ﭘﺴﺮ ﻋﻤﻮﺍﻡ.
ﺍﻭﺑﺎﻣﺎ :
ﺷﻤﺎ 6 ﻧﻔﺮ، ﻣﺎ 4ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺳﺮﺑﺎﺯﯾﻢ . ﭼﻄﻮﺭ ﺑﺎ ﻣﺎ ﻣﯿﺠﻨﮕﯿﺪ ؟
ﺁﺑﺎﺩﺍﻧﯽ :
ﻓﮑﺮ ﻣﯿﮑﻨُﻮﻡ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﺪُﻭﻡ ....
ﺑﻌﺪﺍﺯﺩﻗﺎﯾﻘﯽ ﺁﺑﺎﺩﺍﻧﻰ ﺗﻤﺎﺱ ﮔﺮﻓﺖ ﻭﮔﻔﺖ :
ﻣﺎ ﻧﻤﯽ ﺟﻨﮕﯿﻢ .
ﺍﻭﺑﺎﻣﺎ :
ﺗﺮﺳﯿﺪﯾﺪ؟
ﺁﺑﺎﺩﺍﻧﯽ :
ﻧﻪ ﻭﻟﮏ ﺟﺎ ﺑﺮﺍ ﺩﻓﻦ 4 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻧﻔﺮ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ! !
گل بود به سبزه نیست آراسته شد!
روحانی محل که تبلیغش ماهواره باشه چه انتظاری از نمازگزار ها باید داشت
با سلام خدمت دوستانی که اول تا به حال تمام موارد والفجر را پیگیری می کنند لازم است دو نکته را عرض کنم
1-قبلا شخصی با عنوان صبا در وبلاگ نظر می گذاشته که با این صبا که در این جا نظر گذاشته فرق دارد چون قبلی بنده بوده ام و فعلی کس دیگری است
2-چرا از روحانی اسم نیردید که در عرصه فرهنگ در محل دارد فعالیت می کند و بومی محل نیست و در اکثر منبرهایش از وسیله بسیار مهم و خوب فرهنگی یعنی ماهواره!!!!!!!!!!! تبلیغ می کند و تمامی روحانیون محلی نیز چون می بینند که چه تبلیغ بسیار خوب و فرهنگی است سکوت کرده اند!!!!!!!!!!!
البته نا گفته نماند عزیزان والفجر در مطالب قبلیشان واقعا به این مسئله پرداخته اند اما لازم بود دو مرتبه یاد آور شوم
آقای صبا بحث در مورد روحانیت محل بود و مصداق اونها از رمساجد محل آمده
ولی شما 8نفر از روحانیون را اسم آورده ای که 3 نفرشون در بیرون از محل به اقامه نماز و فعالیت و 2 نفر در محل نماز می خونند و در بیرون از محل به فعالیت مشغول هستند.
اگه خالی از اشکال نبود اسامی اون کم کارها را هم من واست لیست میکردم
چرا برا عبدالکریم مولوی نگفتی چیکارا کرده؟
یعنی چی واضحه
خوب بگو تا همه بدونن
آهان نمیشه گفت
ببخشید

به نظر میرسه که باید روحانیون فعال محل را هم معرفی میکردید تا همه بدونند، حجج اسلام:
1. سید محمد موسوی، امام جماعت مسجد الزهرا منظریه، استاد دانشگاه، فعال فرهنگی، نویسنده، با سابقه عضویت در شورای شهرستان

2. شیخ عبدالرحمن کمالی، امام جمعه موقت شهر، استاد حوزه و دانشگاه، مدیریت مدرسه علمیه جوادالأئمه، امام جماعت مسجد سجادیه منظریه، فعال فرهنگی

3. یحیی اصغری، امام جماعت مسجد جامع امام خمینی(ره)، رییس امور مساجد شهرستان، رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، مدیر خیریه فرهنگی الزهرا، عضو هیأت مدیره قرض الحسنه محمد رسول الله، نویسنده و فعال فرهنگی

4. شیخ مهدی کریمی، امام جماعت مسجد الرسول منظریه و مسجد المهدی، معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه، بسیار فعال فرهنگی

5. محمد مهدی عمادی، فرمانده پایگاه مالک اشتر، امام جماعت مسجد حضرت حجت و فعال فرهنگی

6. علی قاسمی، امام جماعت مسجد چهارده معصوم، فرمانده سابق پایگاه مالک اشتر، بسیار فعال فرهنگی و خادم الشهدا

7. شیخ ولی اله قاسمی، فعال فرهنگی

8. عبدالکریم مولوی، استاد حوزه، فعال فرهنگی با مسئولیتهای بسیار زیاد که به دلیل واضح بودن نیازی به گفتن نیست

9. کلیه طلاب بدون لباس روحانیت که واقعا در عرصه فرهنگ خدمتگزار هستند.

 

۰۹ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۲۲ جواب نویسنده
سلام؛
روحانیون محل ماهانه جلسه مشترک دارند، شمنا قرار نیست که هر کاری میکنند به شما گزارش بدهند که شما برید عکس بگیرید!
گشتم نبود، نگرد نیست
هیچ جایی را سراغ ندارم که اون روحانیون با هم یه اجتماعی تشکیل بدهند که بشه یه عکسی هم از آنها داشته باشیم
اگر احیانا کسی از دوستان از محل تجمعات اون ها خبر داره یه اطلاعی هم به ما بدهد که جهت تهیه یه عکس خبری یه سری بهشون بزنیم
اخوی
عکسی که گذاشتی روحانیونی را نشون میده که حداقل در ظاهر دیده میشن دیگه اونا که اصلا نیستنا که بذار و برو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی