والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

محفل قرآن حضرت محسن بن علی(ع) همانند سال های گذشته در روزهای ابتدایی ماه ربیع الاول اقدام به برگزاری مجلسی ویژه شهادت حضرت محسن بن علی(ع) کرد. متولیان این مراسم که سال پیش از سخنران توانمندی همچون حجت الاسلام ارزانی استفاده کرده بودند امسال روحانی گمنامی به نام "شرفی اراکی" را برای سخنرانی دعوت کردند که متاسفانه وی در شب اول مراسم کلمات غیر قابل باوری را بر روی منبر عزاداری حضرت زهرا(س) بر زبان جاری ساخت.
آقای شرفی اراکی بدون ذکر نام، به صحبت های چند وقت پیش آقای حسن رحیم پور ازغدی درباره حضرت محسن بن علی(ره) اشاره کرده و با حرام خواندن نطفه ایشان حملات خود را متوجه ایشان کرد. شرفی اراکی خطاب به رحیم پور ازغدی گفت: اگر تو آخوند بودی لباس روحانیت می پوشیدی برای مردم روضه می خواندی، تو چه کاره ای که حضرت محسن را منکر می شوی اگر حضرت محسن نبود چرا بزرگان علمای شیعه نگفته اند، چرا شیخ مفید، شیخ طوسی و ... حتی امام منکر وجود ایشان نشده اند.
وی سپس با انتقاد از رسانه ملی که چرا سخنرانی های رحیم پور را پوشش می دهد او را مورد لعن قرار داد که با "بیشمار" گفتن تعدادی از حضار مواجه شد. در نهایت نیز این انتقادات خود را ربطی به رهبری و انقلاب ندانست و از کسانی که این صحبت های او را به رهبری نسبت می دهند گلایه کرد.


درباره این اتفاقات نکاتی به نظر می رسد که در ادامه ذکر می شود:
1-    بنیان اظهارات آقای شرفی اراکی بر باد است چون اصلاً حسن رحیم پور ازغدی وجود فرزندی به نام محسن از حضرت زهرا(س) را منکر نشده اند بلکه ایشان در یک سخنرانی یک ساعته نگاهی خاص به تشیع را مورد انتقاد قرار می دهند که همه ی مذهب را در عزاداری خلاصه کرده اند. ایشان با ذکر این نکته که عده ای با توسل به بعضی از احادیث، همه واجبات را کنار گذاشته و فقط عزاداری آن هم به شکل های خاص و افراطی را تبلیغ می کنند شیعه ی واقعی را بر اساس روایات معتبری که از اهل بیت به ما رسیده است کسی می دانند که دروغ نمی گوید رفتارش با خانواده و اطرافیانش بر اساس اسلام است کسب و کار و درآمدش حلال است ربا و نزول نمی خورد در عالم سیاست کلاه کسی را بر نمی دارد و ... رحیم پور می گوید: "روایات اهل بیت در توصیف شیعیان دو گونه است؛ یک دسته روایاتی که می‌گویند شیعیان چه کسانی هستند و دسته دیگر روایاتی که می‌گویند چه کسانی شیعه نیستند. کسانی که به حسین بن علی(ع) نامه نوشتند و او را دعوت کردند ادعای شیعه بودن داشتند". وی در ادامه در واکاوی رفتار این جریان می گوید اینها به دنبال برگزاری دهه چهارم فاطمیه و ابداع دهه محسنیه هستند. بعد از آنکه عده ای از همین جریان، 30 ثانیه از این سخنرانی را تقطیع کرده و در اینترنت جنجال انکار حضرت محسن توسط رحیم پور را به راه انداختند ایشان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران نظرات خود را درباره این موضوع شفاف بیان کردند.
"اولین روضه رسمی برای امام حسین(ع) را یزید خواند و اولین روضه حقیقی را زینب(س) خواند؛ امروز در جامعه شیعه هم دو تیپ عزاداری و مداح داریم؛ ما هم روضه زینبی داریم و هم روضه یزیدی."
وی سپس به نقل از دو تن از مراجع می گوید: آنچه سفارش شده دهه محرم است و اگر بخواهید دهه های دیگری درست بکنید عزاداری سید الشهدا تحت الشعاع قرار می‌گیرد؛ برخی هم آمدند گفتند “ما دهه چهارم فاطمیه را هم در اسناد پیدا کردیم و بعد دهه محسنیه و انشالله می‌خواهیم “شهر”(یک ماه) عزاداری محسنیه برگزار کنیم”؛ خب این کارها باعث میشود مردم از عزاداری ها بیزار شوند. برخی گفتند علمایی که می‌گویند دهه های محسنیه و غیره را برگزار نکنید بی ولایت هستند.
2-    نکته ی جالب این است که صحبت ها از طرف آقای شرفی اراکی وقتی ایراد می شود که رحیم پور ازغدی توضیحات مبسوطی درباره شبهه ای که در مورد ایشان نقل شده بود را در چندین سخنرانی مختلف -که از صداسیما هم پخش شده است- پاسخ داده و صریحاً انکار حضرت محسن را رد کرده است. علاوه بر این بر فرض محال اگر کسی وجود فرزندی به نام حضرت محسن را رد کند آیا این انکار موجب می شود به راحتی  تهمت حرامزادگی به او بدهیم و مستحق لعنت ما شود؟
3-    اگر منبر شرفی اراکی را به دو قسمت تقسیم کنیم او در قسمت اول سخنرانی خود خطاب به جوانان و نوجوانان هیئتی و عزادار اهل بیت، سستی و تنبلی بعضی از جوانان این قشر را مورد انتقاد قرار داده از آنان خواست توجهی به رشد علمی و فکری خود کنند و از گذراندن تمام وقت خود در هیئت های مختلف و همچنین در شبکه های اجتماعی  اجتناب کنند. علاوه بر آن با بیان نقشه های شوم امریکا در مقابله با فرهنگ ایمانی مردم ایران خواستار مقابله با این دشمنی ها شد. آنچه حیرت انگیز است آن است که این صحبتهای ابتدایی آقای شرفی اراکی دقیقاً از همان منطقی بیان می شود که آقای رحیم پور بیان می کنند و دغدغه های آقای شرفی اراکی همان دغدغه های آقای رحیم پور است که در مقابله با جریانی قرار گرفته است که تشیع را فقط عزاداری و لعن ودشنام خلفا معرفی می کنند. کما اینکه چند سال گذشته یکی از مبلغین این جریان در یکی از هیئات محل قضا شدن نماز صبح به خاطر خستگی ناشی از عزاداری برای امام حسین(ع) را بلا اشکال دانسته بود. البته همانجا تعدادی از اعضای همان هیئت به این سخن ایراد گرفته بودند.
4-    قبل از سخنرانی آقای شرفی اراکی، یکی از موسسین محفل قرآن حضرت محسن سخنرانی کردند و با اثبات وجود حضرت محسن تهمت وارد شده به آقای رحیم پور را بی اساس خواندند و همین توضیحاتی که ذکر شد را برای حاضران نقل کردند که نشانگر مخالفت دست اندرکاران محفل قرآن حضرت محسن با حرف های آقای شرفی اراکی است.
5-    متأسفانه خطر نفوذ این جریان در محافل و هیئات مذهبی شهری که لقب حسینیه ی ایران را به دوش می کشد روز به روز بیشتر احساس می شود. این جریان که حیات خود را در گرو نفوذ در بین جوانان عاشق اهل بیت تشخیص داده است با ایجاد جذابیت هایی در مراسمات عزاداری و با سرمایه گزاری بر مداح های خوش صدا و طلاب جوان زمینه رشد خود را در شهرهایی چون شهر ما قرار داده است که اکثر اوقات با بی توجهی و یا تسامح مسئولین محافل و هیئات مذهبی زمینه برای حضور این افراد فراهم می شود. به نظر می رسد اگر اهداف تشکل های مذهبی مشخص و مُصرح نشده باشد اهداف غیر اصیلی چون شلوغی هیئت و یا پر شور برگزار شدن سینه زنی منجر به استفاده از پیاده نظام این جریان خطرناک شود.
6-    برگزاری مجالس عزاداری و هیئات هفتگی هیچ منافاتی با صحبت های مراجع درباره ی عدم دهه سازی ندارد و اصل برگزاری این سه شب عزاداری برای حضرت محسن نه تنها نکوهیده نیست بلکه اقدامی پسندیده و ان شاء الله مأجور درگاه الهی است.
7-    خادمان با اخلاص محفل قرآن حضرت محسن بن علی(ع) از برادران بسیجی محله اندآن می باشند و هیچ نسبتی با جریان تشیع انگلیسی ندارند و این اتفاق صرفاً یک اتفاق بوده است البته انتظار می رود همه مسئولین تشکل های مذهبی محل در دعوت از سخنرانان و مداحان دقت بیشتری صورت دهند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۰۸
والفجری ها

نظرات  (۲۵)

وباید بگویم آقای کمالی که خوب میدانید منظورمن کدام کمالی است اگردفعه دیگر درمورد محفل خواستید اظهار نظر کنیدنیاز به زیرسئوال بردن مجموعه محفل نیست وبایدبگویم به مسئولین محفل تذکرداده شود به صورت حضوری وانتقاد سازنده ازمحفل کنید مگرنه دفعه دیگر برخورد قانونی خواهدشد                                                        دوستدارشما سرباز خامنه ای 
خدا حفظ کند رهبر را شما بااین کارتان نشان دادیدکه اوج اختلاف بین شیعه ها هستیدچه برسدبه شیعه وسنی وموضع گیریتان درمورداین محفل درست وخدا پسنده نبودوهرکس که به دنبال ضربه زدن به این محفل است باید بگویم به لطف حق ما تاپای جان پای این محفل هستیم

و اسفا

سلام
۳۰ دی ۹۳ ، ۱۹:۵۳ ابوالفضل

خمینی شهر حسینیه ایران است به کوری چشم اونای که نمیتونند ببینند.در ضمن خمینی شهر در سطح ایران وحتی بیشتر به حسینیه ایران معروف بوده و هست خواهد بود

حالا برا شما والفجریها که بد نشد دنبال بهانه ای برای جنجال هستید 

۲۱ دی ۹۳ ، ۰۰:۰۷ غیر منقول
منقول جان یه کم کمتر توهین کن!
4خط نطر دادی 10 جاش بی احترامیه؟!
شما در جواب سوال بنده فرمودید که:"مگر جلسه اهل بیت غیر از همینهای که فرموده اید است.."
حالا من ادامه سوالم را دوباره تکرار کردم که:"آیا همه جلساتی که به اسم اهل بیت برگزار میشه مورد تایید اهل بیت هم هستند؟"
۲۰ دی ۹۳ ، ۱۹:۴۳ فردمنقول

من کاملا با خونسردی جواب شما را دادم خدایمان به این امر اگاه است شما باید با خود مشکل داشته باشی که در مورد دیگری که او را نمی شناسی اینطور صحبت میکنی..

فکر نکنم این که همه توضیح دادم  چیزی عایدتان شده باشد

بقول بچه ها گفتنی ببخشیدها شما نوفهمی..

هزار بار دیگر هم جواببهای متفاوت برایت بیاورم باز هم شما حرف خودت را خواهی زد چون حرف منطق و حق برای بعضی ها سخته..

من شما دوست عزیز را به خدا واگذار کردم انشا الله که در ادامه زندگیت به مسائلی که به ان اگاهی نداری برسی..

۱۸ دی ۹۳ ، ۲۲:۵۴ غیر منقول
چرا آقای منقول اینقدر عصبانی شدید؟
ولی بازهم دوباره میپرسم شاید با آرامش جواب داده شد
آیا همه جلساتی که به اسم اهل بیت برگزار میشه مورد تایید اهل بیت هم هستند؟
۱۶ دی ۹۳ ، ۲۰:۳۸ فرد منقول

بله.مگرجلسه اهل بیت شاخ ودم دارد اقای با معرفت..

مگر جلسه اهل بیت غیر از همینهای که فرموده اید است..

مگر جلساتی که شرکت میکنید غیر از همین اوصاف است..

واقعاباید برای بعضی ها متاسف بود که همیشه فکر میکنند به جلساتشان نظر میشود و مجلسی که برای معصومین میگیرند مورد عنایت هست..

شاید جلساتی به سیاست اهمیت زیادی قائل بشوند شاید جلساتی هم در کنار مسائل دین واهل بیت گوشه ای به سیاست هم بزنند شاید هم جلساتی بخواهند فقط از مولای بر حقشان دم بزنند این ملاک بر این نمیشود که همه ای جلسات را انطور که شما می بینی مورد عنایت باشد..

ما باید در قبائل این طورر مسائل جوری عمل کنیم که انهائی که شاید معر فتشان به شما اقای با معرفت وانشا الله بااخلاص  نمیرسد با شما وقف پیدا کنند نه این که با بعضی ندانم کاریها و بیش از حد افراطمان رفقای هم دین وهم خونمان را از خودمان برانیم..

ایا همان امام ما از این کارها راضی هستند..

ایا غیراز این نیست که در هفته وحدت باید دست اخوت با انها بدهیم..

همان های که از مولا دل بریدنند حسین بن علی.ع. را سربریدنند نباید اینطور باشیم..

در جمله اخر ماباید الگوی دیگران باشیم وبا انهائی که از ما جدا خودشان را میدانند دوست وبرادر باشیم نه این که تا مسئله ای پیش بیایید میخ کار با کنیه ای نسبتا شدیدبکوبیم وخود را بهتر از اشخاص بدانیم بخاطر پیش امدها..

عذر خواهی میکنم از فرد غیر منقول که در جوابشان این بحثها مطرح شد..

انشا الله به امید این که بتوانیم همه ای ما برای جامعه ونظام مقدس مفید باشیم ولحظه هائی از عمرمان که میگذرد بهتر از گذشته شویم وعمل به دستورات الهی و مجالس اهل بیت را ترک نکنیم حتی به انکه خودشان راضی باشند درعالی برگزار کردن و... باید یار و مونسشان بود برای حل مشکلاتی که برایشان به وجود می اید پس

ومن الله التوفیق..التماس دعا از همه ای عاشقان وارادتمندان به اهل بیت.ع..یاعلی..

۱۶ دی ۹۳ ، ۱۳:۱۴ غیرمنقول
فارغ از موضوع خاص محفله حضرت محسن، به طور کلی:
میشه بفرمایید خصوصییت جلسات اهل بیت چیست؟ که اگه یه وقت خدا توفیق حضور در آن جلسه را داد باغفلت از دست ندهیم؟
هر جا که سینه بزنند؟
یاهر جاکه روحانی روی منبر باشه؟
یا جایی که روضه و گریه باشه؟
آیا همه جلساتی که به اسم اهل بیت برگزار میشه مورد تایید اهل بیت هم هستند؟
و من الله التوفیق با معرفت...
۱۵ دی ۹۳ ، ۲۱:۵۳ فردی منقول

به نام ان خدای که خلق کرد کل افرینش را برای انسان و او را افرید برای زندگی کردن و تفکر کردن بر عالم هستی وپیرامون ان..

خب..

همه ای ما میدانیم که مجموعه محفل قران حضرت محسن بن علی.ع. چه زحماتی برای برپای ایام محسنیه کشیدندو هیچ موقع فعالیتهایی که در عرصه های مختلف برای مردم خوب و شهید پرور محله ی اندان به عمل رسانیدند فراموش نخواهد شد..

نظراتی که ر فقای مان در مورد این محفل داده اند جای تامل ودرنگ دارد وهیچ موقع شخصی نمی تواند کسی یافردی  را مورد سرزنش قرار دهد ویا به او یا مجموعه فرهنگی محفل توهین کند..

برخی از نظرات دور از شان یک انسان کامل وبه تمام معنا خدا دوست واهل عرفان هست..

بعضی از موقعهاموضوع داده شده به سخنرانها با صحبتی که سخنران مورد نظر مجموعه ای به عمل می اورد تفاوت پیدا میکند واز دست مسولین خارج میگردد وقابل کنترل نیست مگر این که بعد از خطابه هایشان تذکری در مورد سخنانی که ارائه کردند به ایشان گفته شود..

  پس نمیتوان مجموعه ای را برای عمل ناخاسته سرزنش کرد..

امادر مورد نحوه ای برگزاری این سه شب عزاداری این مجموعه میتوان گفت که همه ای تلاش مسئولین زیر ربط محفل در بر قراری یک جلسه ی خوب وعالی بوده است و مسائلی که پیش امده است شاید برای خود این اعضای زحمت کش محفل غیر قابل وصف بوده است..

امید است که همه ای فعالان در عرصه های مختلف برای ترویج دین مبین اسلام وتشیع همیشه عالی نشان داده شوند و همیشه یار ومدد کار هم دیگر باشند..

 پس به امید فردای بهتر..

ازهمه ای دستندر کاران این مجموعه هم کمال تقدیر وتشکر را داریم و انشا الله خدای بلند مرتبه ویکتا باعنایات حضرت زهرای مرضیه.س. به همه شان اجر بی پایان را عنایت کند..

شرکت کردن در جلسات اهل بیت.ع. لطفی ست بی پایان که نصیب هر کس نمیگردد پس

ومن الله التوفیق..

 

 

به نظرمن شما محفلی ها باید با استفاده از قوه ی استدلال همه مشکلات پیش آمده را گردن دیگران بیندازید ساده ترین وآسانترین راه است  که پیش گرفته اید.

جواب .

قطعا هیئت امنا با زیر زمین مخالف هستند چون می خواهند برنامه به اسم مسجد بخورد و دیگر کاری با مشکلات دیگری که برنامه ممکن است در برپایی برنامه در صحن مسجد داشته باشند ندارد.انها فقط فکر خودشان هستند.

مسجد نباید دفع حداکثری و جذب حداقلی داشته باشد.این هم مسجد جاااااااااامع امام

جواب من

خرابکاری از نظر شماست .شاید این برنامه از نظر خیلی ها من جمله هیئتی ها خیلی هم خوب بوده.اگه هیئتی ها را ..... ندانید.

 

از آقای عمادی به عنوان یکی از مسولین محترم محفل حضرت محسن میخوام که یه توضیحی بدهند که 1-اساسا تفاوت محفل با هیئت چیه؟
2- آیا شما در این سه شب مراسم واقعا محفل برگزار کرده اید یا هیئت؟
۱۱ دی ۹۳ ، ۱۶:۲۰ احمدی نژاد
شما که از همه ی جناح ها تو پیوند ها گذاشتید از احمدی نزاد هم بزارین این سایتشhttp://mehremardom.ir
این چه منطقی یعنی هر محفلی با سنگ اندازی دیگران مواجه شد باید خرابکاری کند تا در کانون توجهات قرار گیرد
یا چون مسجد امام به فکرتان نبوده باید خرابکاری کنید
1-محفل حضرت محسن خودشان پارسال داخل زیرزمین مسجد برنامه گرفتند علی رغم اینکه هیت امنا موافق نبودند که برنامه داخل زیر زمین باشد ولی برخلاف میل شان به ایشان اجازه دادند
3-هرچه قدر هم که سنگ اندازی شده باشد دلیل این اشتباهات وندانم کاری ا نمی شود.

سلام.
مسئولین والفجر که مسئولین مسجد امام و محفل امیر المومنین و محل و ... میباشید،به گوش
سال های  گذشته محفل قران امام حسن و حضرت محسن (ع) در مسجد امام با هزاران مشکل و سنگ اندازی هیت امنای وقت مراسمات ویزه خود را در مسجد امام برپا نمودند و کسی به فکر انها نبود.حالا که این 2 محفل از این مسجد با دفع حداکثری خارج شدند مورد توجه قرار گرفتند.چه طور می شد که، از کمی قبل تر با همکاری خالصااااااااااانه تر با انها و کمک بیشتر و رفع موانع از طرف هیئت امنا و مسئولییییین از جنجال امسال جلوگیری می کردید؟؟؟؟.
فقط به یکی از مشکلات اشاره می کنم و تمام.مسجد امام هر ساله بدون هیچ گونه کمک مالی و تبلیغاتی و .. خواهان برگذاری جلسات در صحن مسجد و نه داخل زیر زمین بوده و خواهان ثبت، نام خود در پای اعلامیه ها و بنر ها بوده تا بر سوابق نکرده خود افزوده کند و از سایر مساااااااجد کم نیاورد.
سوال:
آیا واقعا این چنین برنامه ای در حیطه وظایف یک محفل قرآن است؟!
3 شب عزاداری و مشکی گرفتن بعد از 2 ماه عزاداری؟!
خب حالا بعد از توجیه موارد فوق آیا دقت بیشتری نسبت به مدعوین میشد بهتر نبود؟
سه شب برنامه با کلی زحمت و صرف وقت زیاد از طرف بچه های محفل حضرت محسن و صرف هزینه مالی برای بانی این جلسه، آنوقت یک سخنران با یک جمله نا مناسب و یا یک مداح با یک شعر افراطی تمام مجلس را زیر سوال ببرد!!!
پیشنهاد:
دوستان محفل حضرت محسن میتونند با فضا سازی مناسب جلسه های خود، با نماد ها و جملات مختلف مواضع خود را برای سخنرانان و مدعوین و شرکت کنندگان در برنامه آشکار سازد
۱۰ دی ۹۳ ، ۱۷:۰۲ هیئت ذوالجناح
اشکال  اینه که هرکی با ننش قهر میکنه  یا بی کاره هیئت و محفل درست میکنه

۱۰ دی ۹۳ ، ۱۶:۵۸ نوشابه بازکن ها
ما که ندیدیم کسی به خمینی شهر بگه حسینیه ایران هیچ کجای ایران این لقب منتسب به خمینی شهری ها نیست فقط خمینی شهری هان که خودشون به شهرشون حسینیه ایران میگن
۱۰ دی ۹۳ ، ۱۴:۵۹ رحیم پور
اگه راست میگید سخنرانی مشهد منا بنویسید

اساس این مطلب مشکل داره.شما والفجرها از جانب محفل حضرت محسن صحبت کردید واونا را بسیجی معرفی کردید حال ان که اونا خودشونا بسیجی نمی دونند .واشتباهات اخیرشونم نمی پذیرند .

وقتی چهار تا پاره جوان ناپخنه خودسرانه سخنران ومداح دعوت کنند و عقل کل شان که فوق لیسانس علوم قرآنی هم داره فقط نگاه کنه بهتر از این نمیشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی