والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

شهید محسن حیدری یکی از مدافعین حرمین شریفین زینبیین و از فعالان فرهنگی و قرآنی شهر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید روز پنج شنبه ۳۱ مرداد ۹۲ ساعت ۱۶:۳۰ از میدان شهدا برگزار خواهد شد.

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۰۴
والفجری ها

راست تحمل بیرون ماندن از قدرت را ندارد. از ابتدای انقلاب تا کنون تنها رئیس جمهوری که توانست عوام را علیه جریان راست بشوراند، محمود احمدی نژاد بود. علیرغم اینکه میرحسین موسوی خود از چپ های سنتی بحساب می آمد ولی کلید 7 وزارتخانه ی کلیدی اش از جمله وزارت کشور، امورخارجه، بازرگانی، اطلاعات و کار را به چهره های سرشناس راست نظیر ناطق نوری، عسکراولادی، توکلی و ولایتی و... سپرده بود. نظیر آنچه در دولت خاتمی اتفاق افتاد و کلید دولت چپ های افراطی به دست راست های مدرن و فرزندان سیاسی هاشمی رفسنجانی قرار گرفته بود.

درواقع جریان راست هیچ وقت از قدرت کنار نرفته وفقط دولت و حکومت را دست به دست کرده بود. طی همه ی این سالها نوعی اشرافیت و الیگارشی، ساخت قدرت ایران را قوام داده بود؛ همان اشرافیتی که عوام طرفدار انقلاب را علیه سیاست شوراند و احمدی نژاد هم بر موج آن سوار شد.

ما می توانیم بخاطر اقتصاد یا هر مساله ی دیگری از احمدی نژاد عصبانی باشیم و او را نقد کنیم. ولی این مختصات تاریخی سیاست در ایران را تغییر نمی دهد. امروز جریان راست با اقتدار به قدرت برگشته است و این بار اتحاد مستحکم راست سنتی(جامعتین)، راست مدرن(کارگزاران)، چپ سنتی(مجمع)، چپ مدرن و چپ افراطی(اصلاح طلبان) اتفاق جدیدی را رقم زده است. همه چیز زیر انقیاد راست گرایان است... واین شاید بد هم نباشد.. شاید اوضاع به روال عادی برگردد!

دکتر یامین پور

 

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۳۰
والفجری ها

چندی پیش مطلبی با عنوان تخریب علامه مصباح در وبلاگ درج گردید که در ذیل آن خوانندگان محترم در مورد موضوع ولایت فقیه به بحث و تبادل نظر پرداختند. به همین دلیل بر آن شدیم تا سطوری در این باب بنگاریم.

ولایت فقیه موضوعی نیست که از انقلاب اسلامی ایران و از تفکرات گرانقدر حضرت امام خمینی(ره) نشأت گرفته باشد بلکه از ابتدا این موضوع در میان فقها رایج بوده و احادیثی هم در این زمینه داریم. فقهای عظام شیعه تقریباً در مورد اصل ولایت فقیه اختلافی ندارند و تنها در مورد گستره‌ی وظایف ولی فقیه آرای مختلفی وجود دارد. به نظر حضرت امام خمینی(ره)، ولی فقیه تمام وظایف امام معصوم(علیه‌السلام) در اداره‌ی جامعه را دارا می باشد و حتی می‌تواند مانند امام معصوم(علیه‌السلام) بنا به مقتضیات زمان، احکامی متفاوت صادر نماید، کما اینکه امام بزرگوار ما حج را که به نص قرآن کریم بر مسلمان مستطیع واجب می‌باشد، در برهه‌ای از زمان و بنا به دلایلی حرام اعلام نمودند.

اینکه معصوم از گناه و خطا و اشتباه مصون می‌باشد امری واضح است و لیکن کارگزاران حکومت معصومین از خطا و گناه مبرّا نبودند و شواهدی در این زمینه در تاریخ موجود می‌باشد. مصون بودن از گناه برای غیر معصوم با اتّکال به خداوند متعال و تعالیم دینی امری ممکن است و شخص غیر معصوم می‌تواند به مراتب و درجاتی از عصمت نایل شود ولی این مطلب بدین معنا نیست که چنین شخصی لزوماً از خطا و اشتباه نیز مصون باشد و باید بین گناه و خطا فرق گذاشت. مؤیّد سخن ما این است که همگان قبول دارند که مراجع عظام تقلید ما با وجود اختلاف در فتاوایشان، هیچکدام مرتکب گناه و فعل حرامی نشده‌اند ولی هر عقل سلیمی تأیید می‌کند که در موارد اختلاف فتوا، تنها یک فتوا صحیح است و صادرکننده‌‌های فتاوای دیگر گرفتار خطا و اشتباه شده‌اند.

امکان اشتباه از لحاظ عقلی برای ولی فقیه نیز متصور است منتها اشتباهات وی با توجه به شرایط ولایت فقیه در پایین‌ترین درجه‌ی امکان می‌باشد و به صفر رسیدن خطاها نیز عقلاً غیر ممکن نیست و می‌توان تصور نمود که ولی فقیه از اشتباه و خطا نیز مصون باشد.

بعد از انقلاب بنا به گواهی ولی فقیه وقت اشتباهاتی صورت گرفته است و البته باید توجه داشت که صِرف سخن ولی فقیه در مورد اشتباهات صورت گرفته نمی‌تواند دلیل بر وقوع خطا از ناحیه وی باشد و اینگونه سخنان می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد همانطور که می‌توان واقعاً وقوع خطا را متصور شد.

در هر صورت وظیفه‌ی قاطبه‌ی مسلمانان و ملت ایران، تبعیت بی چون و چرا و همه جانبه از فرامین رهبری می‌باشد و همگان باید در برابر منویات وی که برگرفته از معارف وحیانی و بینش الهی و با استعانت از خداوند متعال و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) می‌باشد سر تسلیم فرود آورند و البته لازم به ذکر است که چنین رویکردی به معنای پرستش ولی فقیه نیست. همچنین باید مد نظر داشت که به دلیل شرایط زمانه به هیچ وجه جایز نیست که جایگاه مرجعیت و ولایت فقیه و شخص ولی فقیه زیر سؤال رود و بر همگان لازم است که در حفظ و حراست از این جایگاه کوشا باشند.

به همین مختصر بسنده نموده و در صورت نیاز مطالب بیشتر را در پاسخ به نظرات عنوان می‌دارم.

والحمدلله رب العالمین

 

 

۱۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۱۲
والفجری ها

هفته اول تیر ـ رییس سازمان اطلاعات انگلیس: ایران تا دو سال دیگر بمب می سازد، امریکا باید برای حمله به ایران تصمیم بگیرد.

هفته دوم تیر- وزیر خارجه انگلیس: ایران تضمین عینی ندهد تحریم ها سخت تر می شود.

هفته سوم تیر- ناتانیاهو: انتخاب روحانی مهم نیست باید به ایران حمله کنیم.

هفته چهارم تیر - پیشنهاد قطعنامه انگلیس و امریکا در سازمان ملل برای تحریم ایران به خاطر فعالیت های موشکی.

5 مرداد - ادعای جدید امریکا: ایران به دنبال غنی سازی لیزری است.

10 مرداد - تصویب مجوز اوباما برای حمله به ایران در کنگره امریکا.

14 مرداد - تصویب تحریم کامل نفتی ایران با رای چهارصد و پنجاه تن از اعضای کنگره امریکا.

15 مرداد - نامه سه چهارم اعضای سنای امریکا به اوباما: رای آوردن روحانی مهم نیست به ایران رحم نکنید.

16 مرداد ماه - ادعای جدید امریکا: ایران در اراک به دنبال ساخت بمب پلوتونیومی است.


بعد از ظهر روز 16 مرداد - هاشمی: از امریکا انتظار نداشتیم.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۵۶
والفجری ها

 

در مسائل سیاسی ملاک ومعیار  برای تشخیص حق از باطل ، قانون اساسی بویژه اصل ولایت فقیه وهمچنین فرمایشات شخص ایشان است.  این نوشتار بر این اساس  بررسی شده است.

- سلب عدالت از مخالفان:

در زمان قدرت گیری جریان خاصی در کشور شاهد آن بودیم که این جریان و حامیانشان سعی در حذف جریان مقابل خود در کشور و همزمان در شهر داشتند تا جای که در بعضی از مساجد اقدام به خلع امام جماعت وهیت امناء نزدیک به جریان مقابل کردندو در چند مسجد دیگر نیز در تلاش بودند تا به گونه ای جریان مقابل را در  کنترل خود داشته باشند.گستردگی این اقدامات در کشور تا جای بود که داد رهبر معظم انقلاب را درآورد وایشان فرمودند:

۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۵۸
والفجری ها

عید سعید فطر مبارک

 

مامنتظران دولت امیدیم

در آمدن بهار بی تردیدیم

با ماه و ستارگان نگیریم آرام

ما چشم به راه روئیت خورشیدیم

 

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۴۵
والفجری ها

هو الحبیب

شب بیست و هفتم ماه رمضان: زولبیا، بامیه،پشمک، طلاsmiley

عید فطر:  شیرینی، کیک، نان کماج، تخم مرغ و آجیل، طلاfrown

 

لیستی که در بالا اشاره شده، لیستی از رسومات است که اولی مخصوص آقا دامادها و دومی مخصوص عروس خانمهاست.البته بسته به وضعیت مالی هر کدام.

من یکی که خیلی وقتها از بیان برخی از رسومات محله و شهرمان در میان دوستان غیر همشهری خجالت میکشم. بیشتر شبیه معامله می مانند تا ابراز محبت. ابراز محبت و عاطفه گاهی از طریق دادن هدیه به طرف مقابل صورت می گیرد؛مردان هدیه ای را تقدیم همسرشان می کنند تا علاقه خود را بروز دهند.متقابلا زن هم هدیه ای برای نشان دان علاقه اش به مرد پیش کش می کند.  نفس این کار، خوب و پسندیده است اما نوع هدیه هایی که در سالهای اخیر داده می شود، قابل تأمل است و همچنین زمانهایی که برای این رسومات در نظر گرفته می شود  در شب هفتم امام اول شیعیان که صدای عدالت و مظلومیت است، پایه یک رسم و بدعتی نابخشودنی توسط نیاکان ما گذاشته میشود که متاسفانه توسط انسانهای متمدن قرن بیستمی به اصطلاح مسلمان پیرو ولایت و شیفته اهل بیت ادامه  می یابد و گاهی عرصه ای میشود برای نمایش دارایی و به رخ کشیدنها و دهن بینی ها و گاهی بهانه ای برای اختلافات قبل یا بعد از ازدواج. از طرفی در اذهان مردم چنین القا شده که هدیه فقط باید یک چیز مادی باشد و بین ارزش پولی آن هدیه و شدت محبت و علاقه هم رابطه مستقیمی وجود دارد؛ همانند همان افکاری که در برگزاری رسم و رسومات ازدواج در ذهن عموم جامعه رسوخ داده شده است!براستی وسیله خوشحال کردن و نشان دادن میزان علاقه به همسر، طلا و جواهر و اشیاء مادی دیگر است، یا اینکه با اعطای هدیه ای که باعث پیشرفت اخلاقی و معرفتی او شود،  نیز می توان عشق حقیقی  خود را نشان داد؟

وای بر جامعه ای که حتی در میان تحصیلکرده هایش هم چنین فکری رسوخ کرده باشد از منظر دیگر نیز  معمولا وقتی از آنهایی که با این نوع تفکر زندگی می کنند سوال میکنیم وبحث تجملات و تشریفاتی که در پی این رسومات غلط ایجاد میشود،و آن ها را به چالش می کشیم ، استدلالی که دارند این است « با زحمات خودمان پول حلالی بدست آورده ایم، چه اشکال دارد برای این کارها خرج کنیم. »  در یک کلام: دارندگی و برازندگی. .دارندگی و برازندگی شعار طاغوتی است.

اسلام برای مبارزه با این تفکر آمده است.اگر از زندگی ساده ائمه مخصوصا حضرت زهرا گفته می شود برای این نیست که از آنها تعریف و تمجید کنیم یا بخاطر این نحو زندگی، بر آنها بگرییم. اینها الگوهای ما هستند و الگو یعنی راه، یعنی جهت و البته فرقی نیست بین دکتر و مهندس و کارگر از حیث الگو.حضرت رسول اگر جهیزیه ناچیزی به دخترشان می دهند نه به این خاطر بود که نداشتند. ایشان می خواستندراه را به ما نشان دهند تا با وارد شدن به آن دچار مشکلاتی که هم اکنون جامعه ما را فراگرفته است، نشویم.دین همه دین است، اما چقدر زیرکانه میبینیم بخش هایی از آن در بین برخی دینداران دارد حذف می شود.زندگی اشرافی با روح اسلام مغایرت دارد اما در همین جامعه اسلامی خودمان  و به دست برخی به ظاهر متدین چندین سال است که به شدت  تبلیغ و ترویج می شود. ومشکلات زیادی را یرای ازدواج آسان و جوانان ما ایجاد می کند..

 

۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۰۸
والفجری ها

شب شهادت امیرالمومنین در نگاه اول تصویری از یک دعوای محلی بین اراذل و اوباش به چشم می آمد اما دقت که می کردی متوجه تکرار داستانی غم انگیز در شب عزا می شدی! وه که چقدر این شباهت  دردناک است.
افراد همان افراد و تجهیزات همان تجهیزاتی که در  اختلاف و نزاع بین الواط مشاهده می شود.
آیا اوباش از سر درد دین بر سر خود شکاف میزنند، یا که بیشتر از روی هیجان و خودنمایی در اجتماع است؟
چقدر اسلام مظلوم است!

همان هایی که در جشن ائمه در شب تولد بهترین و کاملترین انسان روی زمین، بیشترین ناهنجاری های اجتماعی را بر خلاف دستورات دین اسلام از خود بروز می دهند و تفریحشان تخریب اموال بیت المال است در شب غم و اندوه هم با آبروی اسلام حقیقی بازی می کنند.
آری...
بازهم شمشیر جهالت بر فرق شیعه نشست.
شمشیری که سالیانی است به دست بدخواهان اسلام (امریکا و انگلیس و صهیونیسم و...) به زهر جهالت آغشته گشته است.
متاسفانه مروج این جهالت ها معدود مجموعه ها، هئیت ها و مداحانی هستند که در پناه نظرات و فتاوای شاذ برخی از روحانیون در کمک به این جهالت، تمام قد ایستاده اند.

عن قریب است که آقایان  فرهنگ بی فرهنگی قمه زنی را که حاصل استناد به یک بیت شعر بی پایه و اساس (داد فتوا عاشقان را ...) است را  از واجبات دین شمارند و نماز را در ردیف مستحبات!!! چونانکه در هیئتی در محل خودمان خطیبی قضا شدن نماز صبح را به خاطر تا دیر وقت عزاداری کردن قابل تسامح دانسته بود!
و نیست مرهم و دوایی بر درد جاهلیت جز افزایش بصیرت.
که اگر بصیرت از مجموعه ای بیرون رفت، جایگزین آن بروز انواع ناهنجاری هایی همچون قمه زنی، زنجیر تیغی، زخم کردن صورت و یا قلاده بستن و صدای سگ تولید کردن و ... آن هم به اسم ائمه معصومین می باشد.

خدا عاقبت همه را به خیر کند...

۱۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۲ ، ۰۵:۲۲
والفجری ها

بدون شرح!

۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۵۳
والفجری ها